حاشیه

معرفی سریال اصل برائت- Presumed Innocent

معرفی سریال اصل برائت- Presumed Innocent

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معرفی سریال اصل برائت- Presumed Innocent

نام سریال : اصل برائت- Presumed Innocent

سال انتشار: 2024

ژانر : جنایی، درام

محصول کشور: آمریکا

کارگردان: David E. Kelley

امتیاز (imdb): 7.5

 

 

 

بازیگران: 

Renate Reinsve
Ruth Negga
Peter Sarsgaard
Jake Gyllenhaal

 

 

معرفی سریال اصل برائت- Presumed Innocent

خلاصه سریال 

Presumed Innocent یا بی گناه یک مینی سریال مهیج قانونی آمریکایی است که توسط دیوید ای. کلی ساخته شده است. سریال Presumed Innocent بر اساس رمانی به همین نام اثر اسکات تورو در سال ۱۹۸۷ ساخته شده است.قتل هولناکی اتفاق می افتد و وقتی یکی از کارکنان دفتر دادستانی شیکاگو جزو مظنونین قرار می گیرد، آشوبی در دادستانی بر پا می شود…

 

 

معرفی سریال اصل برائت- Presumed Innocent

 

درباره سریال 

سریال Presumed Innocent یک مینی سریال هشت قسمتی در ژانر جنایی، دادگاهی و هیجان انگیز است که تا کنون چهار قسمت از آن منتشر شده. فضای کلی سریال با عناصری چون دادگاه، قاتل، وکیل و معما سر و کار دارد. داستان سریال در مورد شخصیتی به نام راستی با بازی جیک جیلنهال است که یکی از کارکنان دفتر دادستانی شیکاگو است. همکار راستی به نام کارولین به قتل می‌رسد؛ داستان آنجا دچار پیچش و گره می‌شود که راستی یکی از مظنونان این پرونده قتل می‌شود.

این سریال بر اساس رمانی به همین نام نوشته Scott Turow است که در سال 1987 منتشر شد. جالب است در سال 1990 نیز فیلمی بر اساس این داستان ساخته شده و در واقع سریال Presumed Innocent نخستین برداشت سینمایی از این رمان نیست.

تضادی که در طول داستان قرار دارد با اینکه چیز جدیدی در دنیای فیلم و سریال نیست اما همچنان می‌تواند مخاطب را هیجان زده کند. اینکه یکی از اعضای دفتر دادستانی که کارش متهم و تبرئه کردن دیگران است اکنون در جایگاه اتهام است و باید خودش را از این اتهام بزرگ نجات دهد.

داستان ریتم بسیار مناسبی دارد. به این معنا که کمتر موقعیتی پیش می‌آید که بیننده دچار کلافگی شود. داستان نقطه انتظار کمی دارد و مخاطب آنچنان منتظر کشمکش و حادثه جذاب نمی‌ماند و زود نیازش به پیچش داستانی برطرف می‌شود.

یکی دیگر از خصوصیات داستان این سریال، طرح سوالات جذاب است. از آنجایی که ژانر سریال جنایی و دادگاهی است، باید بتواند سوالاتی را در ذهن بیننده قرار داد و بیننده خودش ناخودآگاه این سوالات را در ذهنش پاسخ دهد و منتظر پاسخ اصلی بماند. سریال Presumed Innocent به خوبی از پس این وظیفه برآمده و این به معنای شناخت خالق اثر از ژانر جنایی – دادگاهی است. البته حضور مشاوران وکیل و دادستانی در فرایند ساخت سریال، در منسجم شدن داستان بی تاثیر نیست.

علاوه بر چالش‌های دادگاهی هیجان انگیز، این سریال دارای چالش‌های عاطفی و خانوادگی است که کمک بسیار بزرگی در چند وجهی شدن شخصیت اصلی و همچنین تنوع در روایت داستانی می‌کند.

معرفی سریال اصل برائت- Presumed Innocent

چند دلیل کوتاه برای تماشای این سریال :

  • ریتم سریع داستان
  • یک روایت دادگاهی و هیجان انگیز
  • طرح سوالات مهم برای بیننده
  • اهمیت شخصیت مقتول
  • حضور جیک جیلنهال به عنوان نقش اول

سخن آخر

مینی سریال Presumed Innocent که این روز‌ها در پلتفرم اپل تیوی پلاس درحال پخش است، با گرفتن نمره‌های نسبتا خوبی توانسته تا اینجای کار مخاطبان خود را راضی نگه دارد. تماشای این سریال برای طرفداران ژانر جنایی و دادگاهی و همچنین علاقه مندان به بازی جیک جیلنهال می‌تواند لذت بخش باشد.

منبع: انتخاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا